2015. már 28.

Jaj neee, ne, ne neeeee......

írta: boldog anyuka vagyok
Jaj neee, ne, ne neeeee......

Csak ezt ne csináld!!!

A minap hallottam, és láttam saját szemeimmel, ahogy egy anyuka így neveli a gyerekét:

ha nem jössz, otthon elrakok egy játékodat... (eltelt pár perc)...oké, ha nem jössz, otthon már 2 játékot rakok el...

Csak ennyit hallottam, mert nem figyeltem tovább, csak annyit hallottam, hogy a kisgyerek iszonyú visításba kezd.

Nagyon szép mondhatom. Ez aztán a nevelési elmélet. Kissé felháborodtam magamban, és legszívesebben tájékoztattam volna, hogy ez így nem fog működni!

És ez tényleg nem fog működni, tehát ne csináld. Tök egyszerű az egész!!!!!

Fordítsd meg!

Az elmélet jó, csak nem így.... hanem fordítva... "mit nem kapsz, ha nem jössz" helyett "mit fogsz kapni, ha jössz"

Természetesen itt nem arra gondolok, hogy kapsz egy cukorkát, ha jössz, mint egy lónak, hanem mondjunk neki olyan érdekes dolgot, ami érdekli, egyféle figyelemelterelési hadművelet.

Másik dolog pedig, hogy a gyerek azt fogja utánozni, amit lát tőlünk.

Ha így viselkedünk, akkor ő is így fog velünk viselkedni, az pedig nekünk nagyon nem fog tetszeni!

Próbáld ki, nagyon hatékony, lehet hogy pár nap kell majd az átállásra, ha eddig nem így csináltad, és furcsa lesz a gyereknek, hogy anya vagy apa mostmár nem "ellenség" hanem egy mindig érdekes dolgokat mutatni tudó szülő lett!

Remélem megfogadod, mert így iszonyatosan simulékonnyá fogaknak válni a mindennapjaitok.

 

Szólj hozzá

gyereknevelés csodagyerek boldog gyerek boldog gyermek